söndag 2 oktober 2016

SENSOMMARSNACK

Vid mitt besök i Dalarna hos sonen, blev det
på ditvägen en liten avstickare till Folkärna kyrka.
Min mamma är född i Folkärna och det var mitt
första besök i denna fina lilla by. Det kommer
att bli fler framöver om jag åker bil.
 
 


Här hemma har det varit höststädning med
allt vad det innebär, bla fönsterputs, vädrat
garderober, torkat golv och putsat silver.
 
Det vita pelargonerna från balkongen har fått
komma in och istället blev det vacker ljung
utomhus.
 

Julstjärnan 2015 har växt och frodats på balkongen
och det ska bli spännande att se om den vill
ge mig några nya blommor till kommande jul.

Ny härlig höstläsning väntar nu på mig


Sköna dagar har avslutat sommaren och börjat hösten med lika sköna dagar.
Själv önskar jag nu bara att vintern inte blir alltför kall
och snörik.

 

3 kommentarer:

. sa...

Så mycket du gjort inför hösten. Nu är verkligen hösten här för att stanna. Det är också min finaste årstid, har så alltid varit. Alltid givande och trevligt att besöka någon av sina föräldrars by. Fina bilder, du Eleonora ser ut som en ung flicka på alla de bilder du är med på. Evigt ung tycker jag.

Kram kära Eleonora!

Musikanta sa...

Så roligt att se bilden av kyrkan. Där har jag varit med Kent. Han bodde de första skolåren i Krylbo och jag tror att de hade terminsavslutningarna i den kyrkan.
Vad du har jobbat! Jag har bara suttit vid datorn sedan jag kom hem från Kroatien. Jag har också skrivit en artikel till vår Lilla Tidning, som kommer ut fyra gånger om året i Söderköping med omnejd. Den handlar om den nybildade hembygdsföreningen i Mogata som heter "Mogatabygden". Så nu har jag blivit frilansjournalist igen :-).
Kram från Ingrid

MårsArt sa...

Du är på språng som vanligt. Kul att få ta del av dina resor!
Jag har inte varit hälften så duktig som du. Har varken höststädat eller putsat fönster...men får ta tag i det! Det är ju roligare att måla...
Kram
Agneta